Nejúčinnější přírodní antidepresiva, které lidstvo objevilo

Někdy to na vás může padnout. Deprese, úzkost nebo jenom hodně špatná nálada trvající několik dní. Ať už mají vaše splíny jakoukoliv podobu, dá se jim mnohdy čelit i jinak než pomocí medikamentů.

V první řadě. Nejlepším přirozeným antidepresivem je pohyb. Hodně jednoduché co? Nejdříve si tedy pojďme představit 3 tipy, které nám v tomto ohledu pomohou a jsou vlastně zdarma.

1. Pohyb. Správná fyzická aktivita není skvělá jen pro tělo, ale i pro mysl. Pravidelné cvičení uvolňuje endorfiny a celkově rozjíždí skvělých chemických reakcí v těle, což jsou přírodní chemikálie v mozku, které zlepšují náladu a snižují pocit stresu a úzkosti. Zkuste pravidelně cvičit alespoň 30 minut denně, ať už jde o procházku, silový tréning, jógu nebo jiný sport, který vám přináší radost. Každému sedí něco jiného. 

2. Slunce a vitamín D. Nedostatek vitamínu D má vliv na tělo i psychiku. Podle výzkumů jsou jedinci, kteří mají méně vitaminu D než průměrný člověk, náchylnější k rozvoji deprese, ale i obyčejných chřipek a nachlazení. Ve skutečnosti se zdá, že nižší hladina vitaminu D souvisí s těžšími stupni deprese. Takže pozor. Vitamín D lze získat ze slunce. Stačí být na slunci jen opravdu krátkou dobu, ale za to pravidelně. Je logické, že lidé v zimních měsících, kdy nemají tolik slunečního svitu, trpí větším nedostatkem vitamínu D. Někteří lidé jsou tedy náchylnější k tomu, aby v zimních měsících propadali depresím. Takže je možné vitamín D v zimních měsících suplementovat.

3. Spánek. Kvalitní a pravidelný spánek je blahodárný. Dbejte na pravidelný spánek ve vyhovujícím prostředí, kde je klid, čistý vzduch a naprostá tma

Přírodní antidepresiva jako doplněk stravy

Přírodní antidepresiva mají totiž tu výhodu, že si na nich pravděpodobně nevytvoříte tak snadno závislost. Mohou pomoci od krátkodobé úzkosti, ale také od lehké až středně těžké deprese. Jejich účinky znali už naši předci v různých částech světa, jsou tedy prověřené dlouholetými zkušenostmi. Jaká přírodní antidepresiva bez předpisu tedy můžete vyzkoušet?

Třezalka

Uvádí se, že v mnoha ohledech je na podobné úrovni jako řada syntetických antidepresiv. Dokáže ulevit od úzkostí, trémy, stresu. Jediná nevýhoda je, že účinek přichází až za 2–3 týdny. Není proto vhodná jako okamžitá pomoc, ale spíš jako prevence.

Kozlík lékařský

Působí mírně sedativně, takže vám pomůže zejména ve chvíli, kdy máte pocit, že se vám hlava samým myšlením rozskočí. Navodí ten správný odpočinek a tělo se tak bude moct v klidu připravit na nový den. Působí mnohem rychleji než třezalka. 

Heřmánek

Bylinka, která je vhodná nejen pro dospělé v náročnějším období, ale také pro děti. Pomáhá navodit klidnější režim, ale zvládne i návaly vzteku. Sáhnout po něm můžete také po těžším jídle, ulevuje při trávení. 

Meduňka

Meduňkový čaj si dopřejte po náročném dni. V momentě, kdy se potřebujete uklidnit před spánkem a navodit si příjemný pocit. Působí zejména proti nervozitě, ale také zlepšuje trávení. Čaj z meduňky je vhodný pro budoucí maminky i malé děti.

Kratom

Mezi přírodní antidepresiva patří také kratom. V boji proti úzkosti se doporučují vyšší dávky a je nutné počítat s tím, že jeho účinky jsou krátkodobé. Jakmile vás tedy přepadne deprese nebo jen náročnější období, může být při správném dávkování vhodným pomocníkem.

Omega-3 

Některé druhy tučných ryb, například tuňák a tuňák bílý, obsahují omega-3 mastné kyseliny. Lidé, kteří ryby nejedí a chtějí zvýšit hladinu omega-3, je mohou užívat jako doplňky stravy. Podle analýzy 20 klinických studií z roku 2009 mohou velké dávky omega-3 mastných kyselin zlepšovat náladu a léčit deprese. Vědci nevědí, jak a proč omega-3 působí. Mohou snižovat zánět nebo snižovat účinky hormonu kortizolu souvisejícího se stresem.

Přírodní antidepresiva jsou skvělou první volbou v momentě, kdy vám není úplně hej. Někdy je přírodní cesta vhodnou alternativou právě tehdy, kdy by mnozí z nás sáhli po lékárenských produktech. 

Zdroj: Montare Behavioral Health